G-CLAN BACKGROUND SIMULATION (BGS)

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Τι είναι το BGS
Το BackGround Simulation, ή BGS είναι ο τρόπος με τον οποίο το παιχνίδι μεταφράζει τις κινήσεις όλων μας, καθημερινά και τις εκφράζει σε αλλαγές στις ισορροπίες δυνάμεων στις φατρίες (minor factions) που δραστηριοποιούνται σε κάθε σύστημα.

Το σύστημα αυτό ξεκίνησε λίγο πολύ αρκετά απλό. Δηλαδή μπορούσες να κάνεις κάποιες αποστολές ή να πουλάς κάποια αγαθά σε μία αγορά και να βλέπεις την επιροή που είχες. Σιγά σιγά και ενώ όλο και περισσότερος κόσμος ασχολείται με αυτό, ο αλγόριθμος που χρησιμοποιείται για τους υπολογίσμους έγινε πιο πολύπλοκος και απαιτείται πλέον στρατηγική και συλλογική προσπάθεια από ομάδες (squadrons) για το επιθυμητό αποτέλεσμα. Η δύναμη του συνόλου είναι μεγαλύτερη από την αθροιστική δύναμη των μελών του.

Minor Factions (φατρίες)
Τις φατρίες, μπορούμε να τις φανταστούμε σαν τα σημερινά κόμματα που υπάρχουν σε κάθε χώρα. Έχουν το δικό τους τρόπο διακυβέρνησης (π.χ. δημοκρατία, μοναρχία, κομμουνισμός), ο οποίος παίζει σημαντικό ρόλο στις σχέσεις τους με τις μεγάλες δυνάμεις του PowerPlay.

Εκτός από το είδος κυβέρνησης, η κάθε φατρία είναι αφοσιωμένη, πιστή, σε μία από τις μεγάλες δυνάμεις του Γαλαξία. Αυτές είναι η Federation, η Empire και η Alliance. Βεβαίως υπάρχουν και μερικές, όπως και η G-Clan που δεν είναι υποταγμένες σε αυτούς, αλλά είναι ανεξάρτητες!

Κάποια βασικά χαρακτηριστικά των φατριών:

  • Κάθε σύστημα μπορεί να έχει μέχρι και επτά (7) factions. Υπάρχουν περιπτώσεις που μπορεί να υπάρχουν και οκτώ (8), αλλά δεν μας απασχολούν σε αυτή την εισαγωγή.
  • Κάθε faction «κατάγεται» από ένα συγκεκριμένο σύστημα (home system). Το σύστημα 241 G-Aquarii είναι το αστρικό σύστημα της ομάδας μας.
  • Υπάρχουν δύο ειδών factions. Οι NPC Factions, δηλαδή ομάδες που δημιουργήθηκαν από το παιχνίδι και οι Player Factions, δηλαδή ομάδες που δημιούργησαν οι ίδιοι οι παίκτες. Δεν υπάρχει καμιά άλλη ουσιώδη διαφορά μεταξύ τους όσον αφορά τον αλγόριθμο.

Influence
σκοπός της κάθε φατρίας είναι να έχει περισσότερη δύναμη – επιρροή (Influence) σε κάθε σύστημα που έχει παρουσία. Μόνο οι ενέργειες των παικτών επηρεάζουν το bgs!

Το Influence μετριέται σε ποσοστιαίες μονάδες (%) και το σύνολο όλων των φατριών σε κάθε στιγμή είναι 100%. Η φατρία που ελέγχει τον κεντρικό σταθμό ενός συστήματος (συνήθως ο πιο κοντινός διαστημικός σταθμός ή outpost στον ήλιο του συστήματος) είναι η Controlling faction του συστήματος. Εάν κάποια άλλη φατρία ισορροπήσει σε επιρροή με την controlling faction, τότε παίρνει την θέση της, αφού πρώτα κερδίσει σε κάποιου είδους διαμάχης (war, civil war, elections). Επίσης αν κάποια φατρία, ακόμα και δεν είναι κυρίαρχη ξεπεράσει το 65% σε επιρροή, αυτόματα μπαίνει σε σύγκρουση για τον έλεγχο του κεντρικού σταθμού και του συστήματος. Από εδώ και πέρα μπαίνουμε πλέον στο τι σημαίνει παίζω bgs ή επηρεάζω το bgs.

MANIPULATING BGS
TICK
Το να ξεκινήσει κάποιος να επηρεάζει το influence σε ένα σύστημα είναι πολύ εύκολο. Μπορεί κάνεις να κάνει κάποια από τις παρακάτω ενέργειες (πράγματα που όλοι μας κάνουμε καθημερινά), όπως:

  • Bounty hunting / bonds
  • Εμπόριο (commodities market, black market)
  • Cartographic data (exploration data)
  • Αποστολές κάθε είδους (mission board)
  • Piracy / Destroy civil, authority, system ships

Κάθε μία από αυτές τις ενέργειες συλλέγονται από το παιχνίδι και μία φορά την ημέρα (tick) μετρώνται και αλλάζουν το influence της κάθε φατρίας.

Reputation
Πριν προχωρήσουμε στην ανάλυση των states, conflicts, stages, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε την διαφορά του παράγοντα influence από το reputation.

Όλοι οι commanders κάνωντας αυτές τις πιο πάνω ενέργειες, εκτός από την αλλαγή του influence, αλλάζει και το reputation που έχει με την κάθε φατρία. Αυτός είναι ένας παράγοντας που δεν επηρεάζει το bgs, αλλά είναι καίριος για τα είδη, την ποικιλία των αποστολών και τις ανταμοιβές που δίνουν αυτές. Όσο μεγαλύτερο το reputation, τόσο καλύτερες οι αμοιβές από κάθε αποστολή που δίνει η φατρία. Τόσο απλά.

Το reputation, επειδή αφορά την προσωπική σχέση του κάθε παίκτη με τις φατρίες είναι πολύ ευκολό να ελεγχθεί. Π.χ. κάνεις donation missions και βλέπεις άμεσα την αλλαγή στην φήμη που έχεις με την φατρία.

States
Οι κινήσεις των παικτών επηρεάζουν τρεις βασικούς παράγοντες – στατιστικά της κάθε φατρίας. Αυτοί οι παράγοντες είναι:

  • Economic status (π.χ. Bust, Boom, Investment)
  • Security status (π.χ. Lockdown, Civil Liberty)
  • Happiness status (π.χ. Unhappy, Discontent, Happy, Elated)

Οι δύο πρώτες είναι φανερές μέσα στο παιχνίδι. Μπορεί να τις δει ο καθένας από το δεξί πάνελ στο status ή από το mission board. Στο δεξί πάνελ υπάρχει επίσης ένα μικρό βελάκι το οποίο υποδεικνύει την άνοδο ή την κάθοδο των φανερών παραγόντων. Ο τρίτος παράγοντας είναι κρυφός.

Η συμμετοχή των states στο bgs είναι καθαρά το πως αλλάζουν τους συντελεστές στον αλγόριθμο. Άλλες δίνουν πλεονεκτήματα, ενώ άλλες μειονεκτήματα. Κάποια επηρεάζουν άμεσα το influence της ομάδας (Famine, Outbreak) και κάποια έμμεσα. Κάποια states κλειδώνουν το influence της ομάδας, ενώ κάποιες άλλες όχι.

Επειδή δεν είναι του παρόντος και επειδή είναι αρκετά χρονοβόρο το να αναφέρουμε όλα τα states, τι κάνουν, πως προκύπτουν ή πως αντιμετωπίζονται, θα τα αναφέρουμε απλά και όποιος θέλει μπορεί να ερευνήσει περισσότερο.

Βασικά states:

Happiness:

  • Elated
  • Happy
  • Discontented
  • Unhappy
  • Despondent

Economy

  • Investment
  • Boom
  • None
  • Bust
  • Famine.  Το εμπόριο τροφίμων βοηθάει να ξεπεραστεί γρηγορότερα και είναι και επικερδές.

Security

  • Civil Liberty
  • None
  • Civil Unrest
  • Lockdown

Δευτερεύοντα states:

  • Expansion (όλες οι αποστολές μετράνε. Συχνά ευκαιρία για υψηλές αμοιβές, 30-50 mil)
  • Retreat (κακό, αν είμαστε εμείς αυτοί που υποχωρούμε… duh)
  • Outbreak. Μειώνει λίγο την επιρροή. Τίποτα σημαντικό. Εμφανίζονται fetch medicines missions σε supercruise. Ευκαιρία για πώληση φαρμάκων, αλλά και exploration data.
  • Elections (σύγκρουση, αλλά χωρίς πολεμικές αποστολές. Κυρίως courier αποστολές)
  • Civil war (σύγκρουση μεταξύ τοπικών factions, με combat zones να εμφανίζονται κοντά σε σταθμούς ή πλανήτες. Μόνο στο 241 μπορεί να έχουμε τέτοια σύγκρουση. Χλωμό…)
  • War (το ίδιο με πιο πάνω, αλλά οι φατρίες είναι διαφορετικής προέλευσης)
  • Incursion (Thargoids… σπάνια… ποτέ μέχρι στιγμής)
  • Infected (???)
  • Pirate attack (εμφανίζονται κάποια σινιάλα εντός συστήματος που είναι γεμάτα πειρατές, αλλά τι πειρατές… με κάτι @ρχ!δ!α ΝΑ!!!)
  • Blight (παρόμοια περίπτωση με το Outbreak)
  • Drought (παρόμοια περίπτωση με το Outbreak)
  • Infrastructure failure. Μείωση influence, ενώ το εμπόριο τροφίμων και μηχανημάτων βοηθάνε στο να ξεπεραστεί γρηγορότερα.
  • Natural disaster (??? Μείωση influence)
  • Public holiday (???)
  • Terrorist attack. Μείωση influence και security. Εδώ βοηθάει το νόμιμο εμπόριο όπλων και το bounty hunting.

Μπορείτε να διαβάσετε οδηγούς εδώ:

https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/Influence

http://remlok-industries.fr/the-complete-background-simulation-guide/?lang=en

https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/Background_Simulation

https://novaforce.com/guides/bgs/

Διάρκεια των states
Όλα τα states διαρκούν για συγκεκριμένες περιόδους ή μέχρι να επιτευχθούν κάποια κριτήρια. Στον παρακάτω πίνακα βλέπουμε την διάρκεια των βασικών από αυτές σε ημέρες.

Να τονίσουμε ότι όλα τα states πριν ενεργοποιηθούν έχουν μία ημέρα αναμονής (pending) και αφού τελειώσουν έχουν κάποιες ημέρες cooldown.

Για παράδειγμα ο πόλεμος μεταξύ δύο φατριών έχει μία ημέρα pending, διαρκεί επτά (7) ημέρες το μέγιστο ή μέχρι κάποια ομάδα κερδίσει τέσσερις ημέρες από αυτές και τέλος μία ημέρα cooldown. To retreat από την άλλη έχει μία ημέρα αναμονή, πέντε (5) ημέρες διάρκεια και τρεις (3) ημέρες cooldown.

Καθημερινές εργασίες
Ξεκαθαρίζουμε πάλι, ότι η συμμετοχή στο BGS της G-Clan δεν είναι υποχρεωτική. Από εκεί και πέρα αν θέλει κάποιο μέλος να ασχοληθεί, δεν χρειάζεται να κάνει και πολλά πράγματα.

  1. Συνήθως θέλουμε η επιρροή μας να παραμένει πάνω από 50%. Εξαίρεση αποτελεί η περίπτωση όπου επιδιώκουμε να ανεβάσουμε την faction που είναι από κάτω μας, ώστε να οδηγηθούμε σε σύγκρουση εκλογική ή πολεμική. Για να διατηρήσουμε την επιρροή μας, παραδίδουμε αμοιβές επικυρήξεων (bounties), πουλάμε exploration data σε σταθμούς που ανήκουν στην G-Clan, ή κάνουμε αποστολές από το mission board, είτε από το passenger lounge. Όσο πιο πολλα + φαίνονται στα details των αποστολών, τόσο μεγαλύτερη αλλαγή θα έχουμε στην επιρροή μας μετά το τικ.
  2. Ένας εύκολος και γρήγορος τρόπος για να παρακολουθήσουμε όλη την κατάσταση της G-Clan είναι το:
    https://inara.cz/minorfaction/76715/
  3. Πέρα από τα ποσοστά που παρουσιάζονται στην κατάσταση, το γράφημα από κάτω αναδεικνύει με κόκκινη γραμμή τα συστήματα στα οποία έχουμε έντονη καθοδική πορεία.
  4. Παρακολουθούμε το σχετικό κανάλι στο Discord (# 241-g-aquarii) για την περίπτωση π.χ που θέλουμε εσκεμμένα να πέσουμε σε κάποιο σύστημα, ώστε να οδηγηθούμε σε σύγκρουση με σκοπό να πάρουμε κάποιο asset (station, outpost, planetary)
  5. Προαιρετικά μπορούμε να έχουμε ανοιχτό κάποιο third party tool (EDMC, EDDI, etc) και να ενημερώνει το Inara κάθε φορά που περνάμε από κάποιο σύστημά μας.
    EDMC και EDDiscovery

Στρατηγική
Αρχικά αυτό που θέλουμε είναι να διατηρήσουμε τον έλεγχο των συστημάτων που ήδη έχουμε. Κατά δεύτερο λόγο, να διατηρήσουμε την παρουσία μας στα συστήματα που δεν ελέγχουμε.

Από εκεί και πέρα κάθε επέκταση (expansion) είναι καλοδεχούμενη γιατί:

  1. Μεγαλώνει ο πληθυσμός που ελέγχουμε σαν G-Clan (γόητρο κυρίως, δεν μας προσφέρει τίποτα σημαντικό) και
  2. παρουσιάζονται ευκαιρίες να βγουν πολλά credits για όσους θέλουν.

Αλλά, και είναι αρκετά σημαντικό αυτό, προσπαθούμε να αποφύγουμε να επεκταθούμε σε συστήματα που υπάρχει άλλη player faction. Ή ακόμα και αν αυτό γίνει (shit happens after all) τηρούμε τον κανόνα του “όποιος μπει πρώτος στο σύστημα έχει και το δικαίωμα να το κατακτήσει”. Οπότε σε αυτήν την περίπτωση προσπαθούμε να μείνουμε μακριά από την κυρίαρχη φατρία.

POWERPLAY
Οι περισσότεροι από εμάς, ξέρουμε το powerplay από τα modules που δίνει η κάθε δύναμη σαν ανταμοιβή στους ακόλουθους της. Κάνουμε pledge σε έναν από αυτούς, περιμένουμε δύο εβδομάδες και την τρίτη αποκτούμε τα απαραίτητα merits για να ανεβούμε στο rank 3. Στο tick της Πέμπτης (το tick στο powerplay ονομάζεται cycle και διαρκεί μία εβδομάδα) θα ξεκλειδωθεί το module που θέλουμε. Το αγοράζουμε σε ποσότητες και σε διάφορα classes (αν υπάρχουν) και παραιτούμαστε από αυτούς.

Αλλά τα πράγματα είναι διαφορετικά. Το powerplay αποτελείται από πολύ ισχυρούς ανθρώπους (npc’s) του γαλαξία μας, με απεριόριστους πόρους και διάθεση για κυριαρχία. Ο κάθε ένας έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, υπηρετεί μία από τις τρεις υπερδυνάμεις των ανθρώπων ή είναι ανεξάρτητος. Πολλοί από αυτούς, ακολουθούνται από δεκάδες ή και εκατοντάδες commanders σε συνεχή βάση.

Η διάθεση τους για κυριαρχία εφαρμόζεται στο παιχνίδι ως σφαίρες επιρροής. Κάποια συστήματα νοούνται ως Control Systems και όσα είναι γύρω τους σε απόσταση 15ly είναι exploited systems. Είναι ένα άλλο είδος bgs σε σχέση με όσα αναφέραμε μέχρι τώρα για τις minor factions.

Το γιατί, αφού είναι διαφορετικό από εμάς, βρίσκεται μέσα σε αυτό τον οδηγό, είναι απλό. Η κάθε δύναμη από αυτές έχουν κάποια είδη κυβερνήσεων που είναι φιλικά προσκείμενες στα πιστεύω τους. Για παράδειγμα ο Zachary Hudson προτιμάει Feudal κυβερνήσεις και απεχθάνεται Dictatorships. O Archon Delaine αγαπάει corporate κυβερνήσεις αλλά δεν τα πάει καλά με feudal. Εάν στο τέλος κάθε κύκλου, οι περισσότερες κυβερνήσεις στα exploited συστήματα είναι φιλικές, τότε κερδίζουν ένα πλεονέκτημα, το fortification bonus. Δηλαδή χρειάζονται την μισή προσπάθεια για να ασφαλίσουν το σύστημα από επιθέσεις κατάκτησης από άλλες δυνάμεις. Αυτό είναι πολύ σημαντικό στην στρατηγική της κάθε δύναμης.

Τώρα, κανένας από αυτούς τους δυνατούς ανθρώπους δεν προτιμάει το πολίτευμα της δημοκρατίας (πρέπει να το κοιτάξουμε αυτό για το μέλλον μας) και αυτό δημιουργεί προβλήματα στην G-Clan. Προβλήματα που άλλες φορές λύνονται ειρηνικά και με διάλογο και άλλες φορές με αιματοχυσίες και χρόνιες διαμάχες.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ – ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Το bgs είναι πολύ απλό, αν θέλουμε να ανεβάσουμε το reputation μας για να έχουμε καλές ανταμοιβές σε αποστολές. Από εκεί και πέρα είναι σαν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με κάρτες, πολύπλοκο, με στρατηγικές, πισώπλατα μαχαιρώματα, αλλά και δημιουργία φιλίας με ανθρώπους που δεν τους ξέρεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα για την ομάδα μας είναι η minor faction Imperial Council Of Nobles (ICON), με τους οποίους είμασταν στα μαχαίρια πάνω από ένα χρόνο, σε πολλά συστήματα και τελικά έχουμε γίνει σύμμαχοι και συζητάμε πολύ τακτικά.

Το bgs manipulation δίνει μια αίσθηση ολοκλήρωσης, όταν βλέπεις την ομάδα που υποστηρίζεις να κερδίζει έναν δύσκολο πόλεμο ή να αποκτά τον έλεγχο ενός συστήματος. Δίνει την ευκαιρία στους ανθρώπους να οργανωθούν και να θέσουν κοινούς στόχους που προσπαθούν να τους πετύχουν συλλογικά. Σου δίνει την ικανοποίηση ότι οι πράξεις σου μετράνε προς έναν στόχο, διαφορετικό από αυτόν των credits ή του ranking.

Φυσικά, μπορεί να είναι και το αντίθετο. Παρά τις προσπάθειες, να έρθει η ήττα, η συρίκνωση, το αίσθημα της λύπης ή της οργής. Δεν είναι μονόδρομος ο δρόμος προς την επιτυχία. Οι περισσότερες player minor factions του γαλαξία είναι παρατημένες, γι’ αυτόν τον λόγο. Το bgs είναι πολύ χρονοβόρο και απαιτητικό.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε πατώντας εδώ. Καλή επιτυχία!

Cmdrs Geo Panagon and Mims906 για την G-Clan.

3 Ιουνίου 2021